Week 13

17 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Dat was het dan, ons Surinaamse avontuur loopt nu dan toch echt ten einde. Het was een week van afscheid nemen maar ook een week van leuke momenten.

Het laatste weekend hebben we afgesloten met een tripje naar Braamspunt. Hier hebben we genoten van een prachtige zonsondergang en daarna van extreem veel regen. Desondanks hebben we een behoorlijke zeeschildpad eieren zien leggen op het strand. En niet een paar eitjes, maar gemiddeld 150 eieren. Verder hebben we genoten van het gezellige uitgaansleven, hierbij is ook een bezoekje gebracht aan het Casino. Het Casino zit bijna op elke hoek van de straat in Paramaribo. Leuk voor de ervaring maar daar zal het ook zeker bij blijven. Ook het heerlijke Surinaamse eten ontbrak deze week zeker niet. Na weer een regenachtig weekend, hebben we gelukkig de zon ook nog even gezien.

De week hebben we afgesloten met een afscheidsetentje met alle lieve meiden die we hier hebben ontmoet. Donderdagavond zullen we op het vliegtuig stappen en vrijdag zullen we aankomen op Schiphol. We zullen terugkeren met een koffer vol verhalen, belevenissen, souvenirs, nieuwe vriendschappen en een (permanent) plakplaatje.

Wat ik het meeste ga missen van Suriname? De temperatuur, altijd tussen de 25 en 32 graden. Zelfs als het veel regent blijft de temperatuur altijd lekker. Verder het rustgevende en ​onbezorgde ​leven dat heerst onder de Surinaamse bevolking. Surinamers genieten optimaal van het leven. In Nederland vergeten we dat soms door alle drukte.

Wat ik niet ga missen van Suriname? De muggen en de vele regen!

Iedereen bedankt voor alle interesse en lieve berichtjes de laatste weken. Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn reisverhalen. Ik heb in ieder geval genoten van deze prachtige reis! Ik ben volop bezig met een fotoboek, mocht deze klaar zijn, kom dan gerust eens langs. Tot in Nederland!

1. Tinus Louws:
    17 mei 2018
    Leuk hoor tot gauw
  2. Marja:
    18 mei 2018
    Ja Marcia , wat een avontuur. Inmiddels waarschijnlijk thuis. Hopelijk goede reis gehad. Tot spoedig.