Week 9

20 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Week negen, dat betekend  nog maar een maand in Suriname en het 'normale'  Surinaamse leven is weer begonnen. Afgelopen week hebben we beide afscheid moeten nemen van ons bezoek. Maar wat waren het twee heerlijke weken. Voor ons inmiddels zo gewoon, maar stiekem is het toch wel een hele gave ervaring.

Het weekend hebben we afgesloten op Isadou. In het kort, een weekend tot rust komen en lekker genieten. Overdag tussen de rotsen en de stroomversnellingen en in de avond in een klein bootje opzoek naar kaaimannen, onder een prachtige sterrenhemel. En eindelijk heb ik een ​enorme ​vogelspin kunnen spotten. Ja, deze was groter dan mijn hand. Ook een bezoekje aan het dorpje Jaw Jaw stond op de planning. Dit is klein dorpje aan de Surinamerivier, hier leven de echte marrons met hun Saramaccaanse levensstijl. Indrukwekkend om te zien hoe deze mensen leven, je zou denken dat mensen niet meer op deze manier leven maar wat zagen de kinderen er gelukkig/dankbaar maar ondervoed uit. Een hele andere wereld, niet te vergelijken. Het was weer een mooie ervaring in het binnenland van Suriname.

We zijn weer begonnen op stage, direct ook de laatste week op de afdeling Neurologie. Vanaf volgende week zullen we beginnen op de afdeling Gynaecologie, in combinatie met de kraam en verloskamer. Zoals jullie misschien nog weten zouden we eigenlijk naar de afdeling Interne geneeskunde gaan, maar aangezien hier al een aantal Nederlandse stagiaires zijn mochten wij nog wisselen naar een andere afdeling. Helemaal niet erg, deze afdeling spreekt mij veel meer aan.

Waar aankomend weekend ons brengt is nog even een verrassing, zowel voor jullie als voor ons. We zullen ons vast en zeker vermaken!

Groetjes en tot volgende week!

1. Marja:
    20 april 2018
    Ja Marcia, het gaat al opschieten.
    Fijn dat jullie ook samen terug kunnen kijken op jou avontuur.
    Succes op afdeling gynaecologie, kraam en verlos. Gaat er vrees ik ook anders aan toe dan hier.
    Je zult het zien en beleven.
    Nog een plezierige tijd, geniet!
  2. Adrie en Rita:
    22 april 2018
    HEE Mars Wat heb je al veel ondernomen ,gezien en meegemaakt!! Je reisverslagen zijn heel leuk om te lezen. Prachtige foto's iedere keer. Nog een paar weekjes en t zit r weer op voor je. Geniet er nog van . Succes op de nieuwe afdeling. Gr!!!!