Week 10

26 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Alweer de blog van week tien. Afgelopen weekend was het voor het eerst in alle weken heel rustig. Het weer zat niet mee, zelfs de pizzabezorger wilde onze pizza's niet komen brengen. Het regende te hard zeiden ze en natregenen wilde ze blijkbaar niet. Dus dan maar met de taxi de pizza's ophalen. Het kan hier ook allemaal. De regen heeft ook zo zijn voordeel, werken aan onze schoolopdrachten. Ja, we doen ook nog nuttige dingen (best ongelofelijk). Ook werk ik zo af en toe aan een toekomstig fotoboek, aangezien ik al verschrikkelijk veel foto's heb gemaakt. Een mooie herinnering voor later en natuurlijk ook voor jullie.

Deze week zijn we begonnen op de afdeling Gynaecologie, een drukke afdeling met heel veel pasgeboren baby's. Ook op deze afdeling is weinig te vergelijken met Nederland. Wat blijft het iedere keer weer een omschakeling. Het wilt niet zeggen dat de methode hier altijd slecht is, maar anders heel anders. In Nederland is er misschien soms iets mis met de communicatie in de zorg maar hier lijkt het er niet eens op. Dat blijft een groot struikelblok vind ik, communicatie is toch wel iets heel belangrijks en zeker in de zorg. Volgende week zullen we een dagje op het laboratorium en in de verloskamer te vinden zijn. Super gaaf, hopelijk komen er dan een aantal baby'tjes op de wereld.

Aankomende vrijdag is het ook hier groot feest met alle studenten, Kingsland.  Verder zijn we al aan het aftellen, dus nog even alles eruit halen de komende weekenden. Ik moet zeggen dat we dit al de gehele periode doen dat we hier zijn. Alles eruit halen wat erin zit, ook wel ons motto. We hopen de komende dagen het zonnetje weer eens te zien.. de afgelopen week hebben we alleen van de regen kunnen genieten.

Fijn weekend en tot de volgende blog!

1. Karel en Marjolein:
    30 april 2018
    Hoi Marcia, Iedere keer genieten wij van jouw verslagen. Wat beleef jij veel! Karel heeft bijna de hele wereld gezien behalve Suriname. Hij heeft dit altijd jammer gevonden. En nu, na al jouw enthousiaste verhalen, vindt hij het heel erg jammer. We wensen jou nog een fijne tijd! Geniet ervan...