Week 12

10 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Bijna de laatste blog van dit mooie avontuur. De blog van week twaalf, ook afgelopen week hebben we weer het een en ander beleefd. Het weekend was redelijk rustig en ook het weer was het niet helemaal. We kunnen dan ook met zekerheid zeggen dat het regenseizoen van start is. Gelukkig was het afgelopen zaterdag redelijk goed weer, we hebben lekker genoten van de zon aan het zwembad met uitzicht op de Surinamerivier. Ook hebben we weer een bezoek gebracht aan de Stichting voor blinde en slechtziende, voor een heerlijke Shiatsu massage.

Zoals ik al eerder had verteld zijn de meeste Surinamers lekker los in de heupen. Dus ook wij hebben ons gewaagt aan een Salsa les. De beginselen zijn er, maar daar blijft het voor mij bij. Ik geloof dat ik beter op een paard kan zitten, maar het was een leuke en vooral hilarische avond.

Ook de laatste week bij het Sint Vincentius ziekenhuis is aan het aflopen. Een super mooie ervaring, maar ook de opluchting dat het erop zit. Wij wilde zo graag de mensen helpen, maar als een land er economisch slecht aan toe is dan is het nog niet zo simpel. En toe kijken was voor ons beide best lastig. Deze laatste week hebben we een dagje meegelopen op de operatiekamer en de verloskamer. Wat waren het weer indrukwekkende dagen. Van geamputeerde tenen tot een pasgeboren baby. Wat een mooie maar aparte ervaring deze periode, veel mensen leren kennen, bijzondere verhalen gehoord en bijzondere dingen meegemaakt.

Aankomend weekend zullen we voor de laatste keer gaan genieten van het Surinaamse uitgaansleven. Ook staat er dit weekend nog een tripje op de planning. Om te beginnen met Braamspunt, een strand aan de monding van de Atlantische oceaan. Hier gaan we opzoek naar verschillende Zeeschildpadden. Verder hopen we dit weekend wel naar White Beach te kunnen, aangezien het afgelopen weekend niet optimaal weer was hiervoor. Als we kijken naar het weer van de afgelopen dagen, dan zal het er waarschijnlijk weer niet van komen. Het zal een weekend/week worden van afscheid nemen.

Tot volgende week bij de aller laatste blog!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nel en Simon:
    10 mei 2018
    We kijken uit naar je terugkomst, hoor!!
    Geniet er nog van en graag tot volgend weekend!
  2. Karin Geelhoedt:
    13 mei 2018
    Wat is het snel gegaan!! Geniet nog even van jullie laatste weekje😘