Week 1

22 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Daar ben ik dan met mijn eerste blog vanuit Suriname. Ik ga proberen eens per week een blog online te zetten.

De eerste  dagen waren wennen in Paramaribo, jetlag, benauwd, regenachtig, veel muggen, druk en totaal anders als Nederland. Er is een overeenkomst, de taal. Ik moet zeggen de helft van de tijd versta ik de Surinamers niet. Onze aankomst in het appartement was wat rommelig, zo waren de fietsen die we vooraf hadden gehuurd van de aardbodem verdwenen (inmiddels hebben we nieuwe fietsen). Verder zijn de mensen erg behulpzaam en vriendelijk, altijd tijd voor een praatje. De afgelopen dagen hebben we het een en ander geregeld voor de komende maanden.

Inmiddels worden de dingen vanzelfsprekend, zoals in het donker met de taxi, overdag op de fiets (op eigen risico want ze kennen geen fietspaden), toeterende auto's, roepende mannen en alles gaat gemiddeld veel langzamer dan in Nederland. Even een voorbeeld, voor ons visum moesten we een stempel halen bij de vreemdelingenpolitie. Normaal gesproken zou het binnen een halfuurtje klaar zijn. Maar wij hadden het geluk dat het computersysteem eruit lag, een ochtend verder maar wij hadden onze stempel.

Jullie willen vast iets horen over onze stage in het ziekenhuis. Ik moet jullie teleurstellen, we zouden afgelopen woensdag voor kennismaking gaan en hierna beginnen. Maar helaas is dit verzet  naar aanstaande dinsdag, wegens spoedvergaderingen.. we zullen het maar geloven en dan volgende week vol goede moed gaan beginnen.

Het eerste tripje staat aanstaande zondag al op de planning, dolfijnen en kaaimannen spotten. Verder staan er de komende dagen een aantal feestjes op de planning om ons sociale leven een beetje op te krikken.

Tot snel!

1. Esp:
    22 februari 2018
    Dat sociale leven komt vast goed 😃
  2. Nel en Simon:
    Niks "druk, druk, druk!" dus in Suriname 😉
    Dan maar eerst aanpassen, en genieten! 😆
  3. Elisabeth Minderhoud:
    Leuk leuk!!
    Heel herkenbaar dat 't "iets" anders loopt 😜
  4. Marja:
    22 februari 2018
    Leuk iets van jullie te lezen. Geniet van alles wat jullie meemaken.
    Zo leer je ook dat niet alles "even vlotjes" verloopt als hier in Nederland.
    We lezen graag het vervolg!
  5. Tinus Louws:
    23 februari 2018
    Leuk hoor een hele belevenis,veel succes