Week 3

8 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

De tijd vliegt voorbij! Alweer de derde week in  het ​prachtige Suriname. Jullie interesse en reacties zijn erg leuk om te lezen!

Afgelopen weekend was weer genieten. Inmiddels hebben we een leuke groep meiden waarmee we (vaak) lekker gaan eten en veel leuke dingen doen. Vrijdag was het Holi Phagwa, het kleurrijkste feest van Suriname waarbij iedereen elkaar onder gooit met gekleurd poeder. En niet te vergeten, veel muziek en nog meer dansende mensen.

Ook zijn we dit weekend verhuisd naar de bovenverdieping van ons appartement, aangezien dit wegens een dubbele boeking nog niet direct kon. Inmiddels is het gezellig aangekleed en voelt het een beetje als thuis. Zo hadden we een huisdier, maar deze was iets minder gewenst.. Freek de Kakkerlak. Ons geliefde huisdier hebben we met moeite verjaagd. Eigenlijk moesten we hem maar dankbaar zijn, dankzij Freek de Kakkerlak kennen wij wel onze naaste buren. Ik zal jullie de details besparen.. Inmiddels hebben we al negen nieuwe huisdieren gehad, waarschijnlijk Freek zijn broertjes of zusjes.

Jullie denken vast en zeker dat wij alleen maar leuke dingen doen. Ook stage gaat gewoon door. Iedere dag zie ik wel iets waar ik van denk.. kan dat niet beter op een andere manier? Het blijft wennen en aanpassen. Inmiddels kan ik bijna geen rijst, groente en kip (denk maar niet dat het kipfilet is) meer zien, aangezien dit iedere stagedag de lunch is. Het is nog steeds erg rustig op de Kinderafdeling, met 8 Surinaamse studenten is het bijna vechten om iets te doen. Voor hun heel normaal, voor ons heel onwerkelijk. Daarom zullen wij vanaf volgende week starten op de afdeling Neurologie. Een nieuwe uitdaging!

Aankomend weekend gaan we dan toch echt naar het binnenland, hierbij gaan we naar de Voltzberg en de Raleighvallen. Twee nachten slapen in een hangmat in de jungle.. Ik kan niet wachten om deze ervaring met jullie te delen.

Bijna vergeten, maar natuurlijk is er ook gedacht aan mijn verjaardag. Vanuit Nederland lieve kaartjes en berichtjes. En ook in Suriname hebben ze aan mij gedacht, lekkere taart en  in de avond zijn we met een grote groep meiden lekker wezen eten aan de waterkant. Een verjaardag om niet snel te vergeten!

Veel  liefs en tot snel!

1. Ria Minderhoud:
    8 maart 2018
    Zo te lezen genieten jullie volop!!
  2. Ellen:
    9 maart 2018
    Wat een gave ervaringen en je bent nog niet eens klaar.
  3. Francisca:
    9 maart 2018
    Leuk Marcia ,genieten !!!!
  4. Marja:
    9 maart 2018
    Fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Veel plezier as weekend en succes op afdeling neurologie.
  5. Nel en Simon:
    9 maart 2018
    We hoeven ons dus eigenlijk geen zorgen om je te maken! :-)
    Want het gaat goed, als we zo je verslag lezen en foto's bekijken!
    Fijn, hoor! Geniet ervan!
    En werk ze.... dat natuurlijk ook ;-)