Week 6

29 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

De blog van week zes, oftewel we zijn ongeveer op de helft van deze prachtige reis. Tot nu toe nog geen enkele spijt of heimwee naar Nederland. Natuurlijk mis ik de lieve mensen vanuit Nederland en de paarden, maar vooral de kleine dingen zoals de veiligheid en onbezorgdheid op straat zijn een gemis in Suriname.

Afgelopen weekend hebben we 2 dagen doorgebracht op Bigi Pan, in het district Nickerie. Met een groep van 10 gezellige mensen hebben we deze dagen doorgebracht in een lodge op het water, omringt door de prachtige natuur. Tijdens deze dagen hebben we onder andere vogels, aapjes, slangen, vissen en (heel veel) muggen gespot. Verder hebben we genoten op de kajak, van de zon en van een ​prachtige ​sterrenhemel (WAUW). Ook hebben we onszelf verwend met een natuurlijk modderbad, jullie willen niet weten hoe vies dat aanvoelde.

Het weekend hebben we afgesloten met een lekkere maar vooral gezellige BBQ bij een van de andere studentenhuizen. We moeten natuurlijk wel blijven denken aan ons sociale leven.

Op de afdeling Neurologie gaat alles zo z'n gangetje. De eerste stagedag van de week duurde gelijk 2 uur langer dan gepland. Een zuster op de afdeling vroeg of ik mee ging met een patiënt naar de MRI scan. In eerste instantie dacht ik dat het een verdieping lager was, maar dit was aan de andere kant van Paramaribo. Ons ziekenhuis heeft geen MRI scan, dit klinkt gek maar slechts één van de vier ziekenhuizen in Paramaribo heeft deze. De afspraak stond om half twee gepland, ik zal maar niet vertellen wanneer wij geholpen werden.. Gelukkig kregen we een sapje met een cracker om het wachten iets dragelijker te maken. De sapjes in Suriname zijn behoorlijk zoet, dus voor we deze kregen aangereikt werd er nadrukkelijk gevraagd (een schreeuw door de wachtkamer) of er toch niemand Diabetes had.. Ja, dat kan hier gewoon, geen geheimen voor elkaar.

Aankomend weekend zullen we zien waar Paramaribo ons brengt. In ieder geval gaan we een middagje luiaards spotten. En we krijgen bezoek vanuit Nederland, een vriendin van Ramona. Dat betekend dat we nog enkele dagen stage hebben en daarna twee weekjes vakantie (ja ja.. deze drie maanden zijn ook net vakantie). Ook ik zal begin volgende week leuk bezoek krijgen vanuit Nederland. Twee weekjes vakantie dat betekend twee volle weken vol tripjes en leuke dingen, genieten dus.

Groetjes en tot snel!

1. Marja:
    29 maart 2018
    Hoi Marcia.
    Leuk om weer wat van jullie te lezen.
    Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je bezoek uit Nederland.
    Nog even een paar nachtjes slapen en dan..... genieten samen!
  2. Karel en Marjolein:
    2 april 2018
    Hoi Marcia, Iedere keer is het leuk te lezen wat jij hebt beleefd. Wat zie jij veel! Zo te zien en te lezen is het genieten daar! Fijne vakantie!!
  3. Denice:
    4 april 2018
    Hoi Marcia ,

leuk je avonturen te lezen. en wat zijn wij hier maar verwend he :-)
    alles goed geregeld en niks te klagen eigenlijk.
    heb ondanks dat veel mooie jaren in SWITI SRANAN (je kan toch intussen een beetje surinaams hoop ik hahaa ) doorgebracht . hoe doen jullie dat nu met de zware regen en overstroomde straten??ook een belevenis op zich denk ik
    succes met je stage verder en fijne vakantie

Gr.Collega van je mams
    Denice
  4. Marcia Minderhoud:
    4 april 2018
    Hoi Denice,
    Het is inderdaad een hele andere wereld, maar wat is het genieten! Afgelopen maandag was het verschrikkelijk met de regen.. onze straat kon je niet in of uit. Het was tot aan de knieën, in de volgende blog zal ik een aantal foto’s plaatsen hiervan! Wel grappig om eens mee te maken maar hopelijk niet te vaak!
    Groetjes, Marcia