Week 7

4 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Daar ben ik weer, dit keer met de zevende blog. Zoals jullie weten gaat de tijd hier veel te snel, dat is nog steeds zo. Een goed teken zullen we maar zeggen.

We zijn het weekend begonnen met een uurtje luiaards spotten in de cultuurtuin van Paramaribo. We hebben er een aantal gezien, maar helaas waren ze erg hoog in de bomen. Hierdoor hebben we er geen vastgehouden. Maar wisten jullie dat een luiaard slecht één keer per week naar beneden komt. Dus de kans was ook niet extreem groot.

Verder bestond het weekend uit veel gezelligheid, eten en drinken. Een goede combinatie als je het mij vraagt, zeker als het samengaat met zonnig weer. Natuurlijk hebben we ook weer iets geks meegemaakt, hoe kan het ook anders. Na een avondje in het nachtleven van Paramaribo namen we de taxi terug naar huis.  Onderweg stopte er een andere auto naast ons, in ruil voor geld kwam er een doosje met vele zakjes wiet uit het dashboard van onze taxichauffeur. Zonder blikken of blozen ging onze taxichauffeur hierna verder met zijn normale baan.

Het weekend hebben we afgesloten met extreem veel regen. Als het regent in Suriname is het direct een behoorlijke hoeveelheid. Afgelopen maandag was het zo extreem dat we nauwelijks over straat konden, de fiets was onmogelijk en de taxi's konden niet in onze straat komen. Dat betekende lopend om de boodschappen, met het water tot aan de knieën (de foto's zeggen waarschijnlijk genoeg).

Afgelopen zondag is Anne vanuit Nederland aangekomen, een gezellige aankomst met onder andere lekkere paaseitjes. Afgelopen dinsdag is Simon aangekomen in het drukke Paramaribo. Dat is toch best even wennen, want voor ons is hier nu alles steeds meer vanzelfsprekend. Maar het is echt een hele andere wereld. Erg leuk dat ik deze ervaring nu ook met iemand anders kan delen.

Aankomende donderdag zullen we met een gezellig groep vertrekken naar de Fredberg, drie dagen genieten in de jungle van de prachtige natuur en de dieren. Na het weekend zullen we een dagje rondtrekken op de quad in afwisseling met een zipline door de bossen en over het water.

In de laatste blogs heb ik het niet meer gehad over onze aangename huisdieren. Dat wilt dus niet zeggen dat ze er niet meer zijn. Zo nu en dan een kakkerlak of een gekko (hagedis) is inmiddels heel normaal.

Tot snel!

1. Ria Minderhoud:
    5 april 2018
    Leuk weer wat te lezen Mars.... Veel plezier bij de volgende excursies !
  2. Vivian:
    5 april 2018
    Leuk Mars je blog, volgens mij ben je echt aan het genieten! Heel veel plezier nog en geniet van de tijd samen met Simon. Liefs, viv
  3. Miranda Weijermans:
    5 april 2018
    Wat een mooie ervaring Marcia.. geniet ervan! Leuk om te lezen.
    Groetjes Miranda😉
  4. Nel en Simon:
    Hoi Marcia,
    wil jij - als inmiddels ervaringsdeskundige - wel goed op Simon letten daar in het land met de wilde dieren en wietdealers....?! Ik houd m'n hart vast.... ;-) 😉😉
  5. Marja:
    Hoi Marcia en Simon.
    Geniet van jullie tijd samen daar. Leuk om ook wat van deze reis echt samen mee te maken. Is toch anders dan via blog ( hoe leuk ook overigens hoor Marcia; leuk dat we zo mee mogen genieten).
  6. Henk Rhebergen:
    5 april 2018
    En wordt er nog gewerkt ook ...... of houdt Simon jou daar vanaf. Stelletje wiettelers! Doe mij maar een onsje of zo
  7. Coby:
    Hoi Marcia

Wat leuk om je zo te volgen prachtig geniet nog even van alles ik hou je in de gaten!